Even voorstellen: Melissa
Mijn naam is Melissa. Na een aantal jaren als schilder te hebben gewerkt, besloot ik het roer om te gooien. Ik had eerder al een opleiding tot financieel administratief medewerker afgerond. Toen ik de kans kreeg om bij PM Ondernemend te starten, heb ik die met beide handen aangegrepen.
Verwerken van administraties
Ik verzorg verschillende administraties voor klanten en neem daarnaast ook een deel van het secretariële werk op me. Meestal begin ik de dag met de weekverwerking van administraties: het controleren, invoeren en verwerken van aangeleverde gegevens.
Daarnaast help ik klanten als ze ergens niet uitkomen. Denk bijvoorbeeld aan vragen over het juiste btw-tarief en of iets als kosten of investering moet worden geboekt. Ook controleer ik of betalingen correct en tijdig worden uitgevoerd.
De afwisseling in mijn werk vind ik erg leuk. De combinatie van administratief werk, klantcontact en meedenken in praktische oplossingen maakt het interessant en leerzaam.
Blijven leren
Binnenkort start ik met de opleiding tot boekhouder niveau 4. Daarmee wil ik mijn kennis verder verdiepen, zodat ik klanten nog beter kan ondersteunen en meer inzicht krijg in de bredere financiële processen.
Korte lijnen
Bij PM werken we in een klein en hecht team. Iedereen kent elkaar, de lijnen zijn kort en collega’s staan altijd klaar om te helpen. Wat ik ook leuk vind, is dat we voor uiteenlopende bedrijven met verschillende rechtsvormen werken. Daardoor is geen administratie hetzelfde en zo blijft het werk afwisselend.